Førstepladsen når det drejer sig om overskud og succes!

Det er sådan set lige meget om det handler om at håndtere og reducere stress, eller om det handler om at du gerne vil være den bedste version af dig. 20 års arbejde med succes, stress og krisehåndtering har lært mig at der er nogle meget enkle elementer vi mennesker kan tage fat på, for at opnå øget succes og sænke stress. Det element der indtager førstepladsen er søvn!

Mennesket anno 2018:

  • får ikke søvn nok

  • går for sent i seng 

  • har en forringet søvnkvalitet 

  • forstyrres for meget i løbet af natten 

  • tror at søvn er lig med dovenskab

  • står op før det er udhvilet

 

 

For mit eget vedkommende var jeg nok midt i 40'erne før jeg lærte at tage min egen søvn alvorligt. Før det, var jeg altid træt. Jeg troede at alle havde brug for 7 timers søvn. Gik sent i seng og fik meget ofte 6-6.5 times søvn hver nat. Jeg troede jeg var en kylling fordi jeg ikke kunne nøjes med det. jeg var på et tidspunkt så træt, at det eneste jeg drømte om, var at blive 65 år, så jeg kunne gå på pension.

 

Lige indtil en uge, hvor jeg prøvede, at gå tidligt nok i seng hver aften. Tidligt nok til, at jeg vågnede af mig selv før vækkeuret. Tidligt nok til, at jeg følte, at jeg havde tid nok til at falde i søvn uden at blive helt stresset over, om jeg nu spildte for meget tid ved at prøve at falde i søvn.

 

Efter en uge, vidste jeg, at hvis jeg får 8.5 times søvn hver nat, så vågner jeg veludhvilet, friks og glad hver morgen. 

 

Siden da, har jeg været friskere, tænkt klarere, haft mere overskud, været skarpere på jobbet, være gladere derhjemme og haft større succes med mine projekter.

 

Det har været magisk for mig, at tage mit søvn behov alvorligt. Og det har jeg skrevet om i min e-bog "Sov Godt" og jeg underviser alle mine klienter i det, hvis de fortæller mig, at de føler sig udmattede og trætte meget af tiden.

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

Udvalgte blogindlæg

Jamen det er bare fordi....

1/3
Please reload

Seneste blogindlæg